donderdag 23 juni 2011

Eerste afspraak in het ziekenhuis

Vorige week vrijdag zijn we voor het eerst in het ziekenhuis geweest bij de gynaecoloog...
(Voor iedereen die dit niet heeft gevolgd, ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik vorige keer een keizersnee heb gehad, voor dat verhaal, lees hier: bevalling van Saar).
Ik vond het heel vreemd. Er was weinig persoonlijke aandacht en de onderzoeken die standaard zijn bij de verloskundige, werden hier helemaal niet gedaan (zoals de bloeddruk opmeten). Ook was er weinig ruimte om vragen te stellen, terwijl de verloskundigen die ik heb gezien, altijd eindigden met de vraag of ik nog iets wilde vragen of bespreken.
De gynaecoloog heeft wel nog een groeiecho gedaan. Daarop was te zien dat het kindje weer aan de grote kant is. Het hoofdje, de beentjes en het buikje zijn gemeten en deze waren allemaal bovengemiddeld, vooral het buikje...
Hij legde uit dat de kans op een keizersnee normaal ongeveer 15% is, maar bij iemand die al een keer een keizersnee heeft gehad is de kans ongeveer 30%. Verder vertelde hij dat ze de grootte van het kindje goed in de gaten zullen houden en dat ze me waarschijnlijk niet lang over de uitgerekende datum zullen laten gaan. Helaas kregen we geen fotootje mee en heeft hij ook verder weinig laten zien.
Volgende keer kom ik bij de verloskundige en die zal dan de gynaecoloog op de hoogte brengen.

De volgende afspraak is volgende week donderdag, ik ben dan precies 37 weken....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten